أَیْنَ الْحَسَنُ أَیْنَ الْحُسَیْنُ؟ أَیْنَ أَبْناءُ الْحُسَیْنِ؟

اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَة وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَ سِرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحاطَ بِه عِلْمُكَ

أیْنَ الْحَسَنُ؟ أَیْنَ الْحُسَیْنُ؟ أَیْنَ أَبْناءُ الْحُسَیْنِ؟

حسن کجاست؟ حسین کجاست؟ فرزندان حسین کجایند؟

Where is Hasan? Where is Hussein? Where is the sons of Hussein?

مطالب این وبلاگ با هدف تعجیل در ظهور منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان (عج) میباشد

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم وَ فَرَجَنٰاٰبِهِم
به حق حضرت زینب کبری (س)


التماس دعای فرج
اِلهى عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْـخَـفـآءُ

برای دیدن در اندازه بزرگتر روی عکس کلیک کنید

طبقه بندی موضوعی

۴ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ

 

 

 بر طبق مستندات تاریخی شهادت امام حسن عسکری روز جمعه هشتم ماه ربیع الاول سال ۲۶۰هجری بوده‎است .در کیفیت شهادت آن امام بزرگوار آمده است :
فرزند عبیدالله بن خاقان گوید: «روزی برای پدرم ( که وزیر معتمد عباسی بود ) خبر آوردند که ابن الرضا – یعنی حضرت امام حسن عسکری – رنجور شده، پدرم به سرعت تمام نزد خلیفه رفت و خبر را به خلیفه داد. خلیفه پنج نفر از معتمدان و مخصوصان خود را با او همراه کرد . یکی از ایشان نحریر خادم بود که از محرمان خاص خلیفه بود ، امر کرد ایشان را که پیوسته ملازم خانه آن حضرت باشند، و بر احوال آن حضرت مطلع گردند . و طبیبی را مقرر کرد که هر بامداد و پسین نزد آن حضرت برود ، و از احوال او آگاه شود . بعد از دو روز برای پدرم خبر آوردند که مرض آن حضرت سخت شده است ، و ضعف بر او مستولی گردیده . پس بامداد سوار شد ، نزد آن حضرت رفت و اطبا را – که عموما اطبای مسیحی و یهودی در آن زمان بودند – امر کرد که از خدمت آن حضرت دور نشوند و قاضی القضات ( داور داوران ) را طلبید و گفت ده نفر از علمای مشهور را حاضر گردان که پیوسته نزد آن حضرت باشند...» (1)


تمام ظاهرسازی‎ها و اقدامات این‎چنینی به این دلیل بود که شهادت امام را مرگ طبیعی جلوه دهند و دستگاه خلافت را در مقابل شیعیان قرار ندهند

 

 

دشمنی یهودیان از ابتدا


 نژادپرستی تا جایی پیش رفته است که اگر بخواهی یهودی شوی شما را در دینشان راه نمی دهند. هر دوازده امام ما را یهودیان اذیت کردند. اصلا عرب های جاهلی در اندازه ای نبودند که بخواهند امام ها را اذیت کنند. این ها به عرب ها خط می دادند.

مهدی
۲۹ آذر ۹۴ ، ۲۰:۵۶ ۰ نظر

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ

آیه ی 36 سوره توبه:

إِنَّ عِدَّةَ الشُّهُورِ عِنْدَ اللَّهِ اثْنا عَشَرَ شَهْراً فی‏ کِتابِ اللَّهِ یَوْمَ خَلَقَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ مِنْها أَرْبَعَةٌ حُرُمٌ ذلِکَ الدِّینُ الْقَیِّمُ فَلا تَظْلِمُوا فیهِنَّ أَنْفُسَکُمْ وَ قاتِلُوا الْمُشْرِکینَ کَافَّةً کَما یُقاتِلُونَکُمْ کَافَّةً وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقینَ.

همانا عدد ماههای سال نزد خدا در کتاب ( تکوین و تشریع ) خدا دوازده ماه است از آن روزی که خدا آسمان و زمین را بیافرید و از آن دوازده ماه چهار ماه ماههای حرام است ( نزد اکثر مفسرین آن چهار ماه ذیقعده و ذیحجه و محرم و رجب است ) این است دین استوار و محکم ، پس در آن ماهها ظلم و ستم ( به جنگ و خونریزی ) در حق خود و یکدیگر مکنید و متفقا همه با مشرکان قتال و کارزار کنید چنان که مشرکان نیز همه متّفقا با شما به جنگ و خصومت برمی خیزند و بدانید که خدا با اهل تقواست.


------------------------------------------

 

مواظب باشیم در صراط مستقیم، وارد جاده خاکی نشیم
اخه خیلیا زدن جاده خاکی، درد اینجاست بعضیها یک کیلومتری زدند جاده خاکی

حالا سوال میکنیم از کجا اگر رد بشیم، خیالمان راحت باشه که نمیرویم تو جاده خاکی؟

میدونی اونجا کجاست؟ خوب معلوم عوارضی دیگه

حالا میدونی عوارضی کجاست؟

مهدی
۲۲ آذر ۹۴ ، ۰۰:۵۴ ۰ نظر

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ


 

پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) با بینش جهانی و پیش بینی وسیعی که داشت، در‌شأن امام حسن (علیه‌السلام) فرمود:

لو کان العقل رجلا لکان الحسن;

اگر عقل، خود را به صورت مردی نشان دهد، آن مرد، حسن (علیه‌السلام) است.

فرائد السمطین، ج‏2، ص‏68

---------------------------------------------

 

 

رحلت یا شهادت پیامبر (ص) حقیقت کدام است؟

 

وَمَا مُحَمَّدٌ إِلاَّ رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِن قَبْلِهِ الرُّسُلُ أَفَإِن مَّاتَ أَوْ قُتِلَ انقَلَبْتُمْ عَلَى أَعْقَابِکُمْ وَمَن یَنقَلِبْ عَلَىَ عَقِبَیْهِ فَلَن یَضُرَّ اللّهَ شَیْئًا وَسَیَجْزِی اللّهُ الشَّاکِرِینَآل (عمران آیه ۱۴۴ )
محمد (ص‏) فقط فرستاده خداست‏؛ و پیش از او، فرستادگان دیگرى نیز بودند؛ آیا اگر او بمیرد و یا کشته شود، شما به عقب برمى‏گردید؟ (و اسلام را رها کرده به دوران جاهلیّت و کفر بازگشت خواهید نمود؟) و هر کس به عقب باز گردد، هرگز به خدا ضررى نمى‏زند؛ و خداوند بزودى شاکران (و استقامت‏کنندگان‏) را پاداش خواهد داد.
 
یکی از مظلومیت‎های حضرت رسول این است که معمولاَ به کیفیت شهادت ایشان توجه نمی‎شود. کتابهای سیره و حدیث، مرگ رسول خدا بوسیله سم را تایید کرده‎اند و آن را با احادیث متواتر ذکر کرده‎اند از جمله:

مهدی
۱۹ آذر ۹۴ ، ۰۱:۰۰ ۰ نظر

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ

 

 امام حسن مجتبی علیه السلام در شب نیمه رمضان سال سوم هجری در مدینه چشم به جهان گشود و حدود هفت سال از دوران زندگی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم را درک کرد و پس از آن حضرت حدود سی سال با پدر بزرگوارشان علی بن ابی طالب علیه السلام ملازمت داشت. بعد از شهادت امیرالمؤمنان علیه السلام به مدت ده سال عهده دار مقام امامت بودند و در 28 صفر سال پنجاه هجری در سن 47 سالگی به دستور معاویه بن ابی سفیان و به دست جعده دختر اَشْعَثِ بنِ قِیس مسموم شد و بر اثر همان زهر به شهادت رسید.

 

قالَ الحَسَنُ علیه السلام : عَجِبْتُ لِمَنْ یَتَفکَّرُ فی مأکُولِهِ کَیفَ لا یَتَفَکَّرُ فی مَعْقُولِهِ فَیُجنِّبُ بَطْنَهُ ما یُؤذِیْهِ وَ یُودِعُ صَدْرَهُ ما یُرْدِیْهِ؛

تعجب می کنم از کسانی که در غذای جسم خود فکر می کنند ولی در امور معنوی و غذای روح خویش اندیشه نمی کنند؛ شکم خود را از طعام مضرّ حفظ می کنند ولی از افکار پلیدی که روان را می آلاید پرهیز نمی کنند.

-----------------------------------------

معاویه بارها تصمیم بر مسموم کردن امام مجتبى(علیه السلام) گرفت تا زمینه بیعت با یزید را فراهم کند

 

 

امام حسن مجتبى(علیه السلام) بعد از امضاى قرارداد صلح از کوفه به مدینه جدش پیامبر خدا(صلی الله علیه و آله و سلم) بازگشت و حدود ده سال در جوار ملکوتى پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) و مسجد النبى(صلی الله علیه و آله و سلم) گام‏هاى بسیار اساسى برداشت.


معاویه بارها تصمیم بر مسموم کردن امام مجتبى(علیه السلام) گرفت و به واسطه‏هاى پنهان زیادى متوسل گردید حاکم نیشابورى با سند معتبر از ام بکر بنت مسور نقل مى‏کند که گفت:

مهدی
۱۹ آذر ۹۴ ، ۰۰:۳۴ ۰ نظر