أَیْنَ الْحَسَنُ أَیْنَ الْحُسَیْنُ؟ أَیْنَ أَبْناءُ الْحُسَیْنِ؟

اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَة وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَ سِرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحاطَ بِه عِلْمُكَ

أیْنَ الْحَسَنُ؟ أَیْنَ الْحُسَیْنُ؟ أَیْنَ أَبْناءُ الْحُسَیْنِ؟

حسن کجاست؟ حسین کجاست؟ فرزندان حسین کجایند؟

Where is Hasan? Where is Hussein? Where is the sons of Hussein?

مطالب این وبلاگ با هدف تعجیل در ظهور منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان (عج) میباشد

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم وَ فَرَجَنٰاٰبِهِم
به حق حضرت زینب کبری (س)


التماس دعای فرج
اِلهى عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْـخَـفـآءُ

برای دیدن در اندازه بزرگتر روی عکس کلیک کنید

طبقه بندی موضوعی

سرویس‎های خیلی رایگان!

سه شنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۵، ۰۵:۰۰ ب.ظ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ



با وجود فهم و شعور زیاد جناب گوگل، سوال اینست است که چرا هنوز در برخی موارد، گوگل به عنوان یک مجموعه ظاهرا بی‌طرف اینقدر کودن و عقب‌افتاده رفتار می‌کند.


گوگل و یاهو از نظر الکسا، اولین و دومین سایت محبوب ما ایرانیان شناخته شده‌اند. جالب اینجاست که با وجود هزینه‌های زیاد سرویس‌های امثال این دو سایت، استفاده از آنها تقریبا رایگان است. گوگل، شرکت بزرگ و فداکار! آمریکایی با نسبت زیادی گوی سبقت را از دیگران برای کمک‌رسانی (بخوانید سرویس دادن) به ما ایرانیان ربوده است.


مهمترین قدرت جستجوی گوگل در یک کلام اینست که بهترین انتخاب گوگل به شدت با بهترین انتخاب کاربر تطابق دارد، و این نشان از هوش مصنوعی قدرتمند پشت آن است.


حال سوال اینست است که چرا هنوز در برخی موارد، گوگل به عنوان یک مجموعه ظاهرا بی‌طرف اینقدر کودن و عقب‌افتاده رفتار می‌کند.

    با وجود اینکه همه جهانیان به شرارت و وحشی‌گری داعش اذعان دارند اما باز می‌بینیم نتایج جستجوی (isis) بسیار دوست داشتنی‌تر از نتایج جستجوی واژه (ashura) است. در اصل عاشورا بسیار وحشیانه تر از داعش ظاهر می‌شود.




بر کسی پوشیده نیست که هزینه‌های گوگل فوق‌العاده زیاد و اکثر سرویس‌های آن رایگان است. مطمئنیم که خدمت رایگان آنها هم به ما برای رضای خدا نیست. تبلیغات و تحلیل داده برای سازمان‌های اطلاعاتی (سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ...) به عنوان مهمترین منبع درآمد گوگل و امثال آن شناخته می‌شود.



سرویس های مختلف گوگل برای ایرانی‌ها آزاد هستند. اما کافیست شما یک توسعه‌دهنده وب یا اندروید باشید و بخواهید از مستندات یا سرویس‌های رایگان گوگل استفاده کنید. شما رسما این اجازه را ندارید. اینجا شما به عنوان یک ایرانی ساکن ایران کاملا تحریم هستید! این درحالیست که دردسر و هزینه سرویس‌های ایمیل و جستجو قابل مقایسه با هزینه‌های نمایش مستندات نیست.



نباید ساده از کنار این موضوعات گذشت که «تحریم نکردن سرویس‌هایی مثل گوگل سود بیشتری برای استکبار دارد تا تحریم آنها» و اینکه «سرویس‌ها به کمک اطلاعات هدفمند به شکل نامحسوسی می‌توانند بر نتیجه‌گیری منطقی افراد جامعه اثر بگذارند».



موضوعی که در مورد گوگل گفته شد قابلیت تعمیم به اکثر سرویس‌های رایگان دیگر را هم دارد. در اصل گوگل در این متن فقط به عنوان یک مثال خوب برای جا افتادن مطلب بود. به نظر کنار گذاشتن این سرویس‌ها برای ما دشوار باشد و البته نظر نگارنده به هیچ وجه هم کنار گذاشتن سرویس‌ها نیست. باید از این ظرفیت رایگان بهره ببریم، اما نباید نسبت به تهدیدات آن بی‌تفاوت باشیم. درست است که این سرویس‌ها زندگی را راحت‌تر کرده‌اند اما باید دقت کرد که در تله این طُعمه شیرین گرفتار نشویم. استفاده از سرویس‌های ایرانی مشابه به همه کاستی ها علاوه بر اینکه مصداقی بر استفاده از تولید ملی است، راه‌حلی برای جلوگیری از اینگونه سوءاستفاده‌های احتمالی است و می‌تواند عامل تشویق دیگران به استفاده از سرویس‌های ایرانی باشد. از سوی دیگر در زمان استفاده از سرویس‌های رایگان، دقت کنیم که نباید به آنها عادت کرد و نباید بگذاریم احساس امنیت کامل در استفاده از این سرویس‌ها داشته باشیم و این احساس را در بین اطرافیانمان ایجاد نماییم تا در زمان‌های حساس، جامعۀ ما بتواند صحیح تصمیم بگیرد و در فتنه‌ها دوام بیاورد.

حسین بایسته


منبع: جنبش مصاف


متن کامل مقاله

.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی