أَیْنَ الْحَسَنُ أَیْنَ الْحُسَیْنُ؟ أَیْنَ أَبْناءُ الْحُسَیْنِ؟

اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَة وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَ سِرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحاطَ بِه عِلْمُكَ

أیْنَ الْحَسَنُ؟ أَیْنَ الْحُسَیْنُ؟ أَیْنَ أَبْناءُ الْحُسَیْنِ؟

حسن کجاست؟ حسین کجاست؟ فرزندان حسین کجایند؟

Where is Hasan? Where is Hussein? Where is the sons of Hussein?

مطالب این وبلاگ با هدف تعجیل در ظهور منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان (عج) میباشد

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم وَ فَرَجَنٰاٰبِهِم
به حق حضرت زینب کبری (س)


التماس دعای فرج
اِلهى عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْـخَـفـآءُ

برای دیدن در اندازه بزرگتر روی عکس کلیک کنید

طبقه بندی موضوعی

مغزهای بزرگ درباره اندیشه ها سخن می گویند

چهارشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۶:۴۵ ب.ظ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ

 

 


مغزهای بزرگ درباره اندیشه ها  سخن می گویند
مغز های متوسط درباره رویدادها سخن می گویند
مغزهای های کوچک درباره افراد و مسائل مادی سخن می گویند
مغزهای خیلی کوچک (فندقی) درباره خودشان سخن میگویند (مدام منم منم میکنند)

 

اصل و پایه ، تفکر و اندیشه است

 

اگر راهمون اشتباه انتخاب کنیم ، هر چه گاز بدیم ، داریم از مقصد دورتر میشیم

 

 

کسانی که ولایت امیرالمومنین علی(ع) انتخاب نکردند ، اشتباهشان همین است
هر چه عبادت کنند بدردشان نمیخورد


بخاطر همین است که " مَنْ ماتَ وَ لَمْ یَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ ماتَ مَیْتَةً جاهِلِیَّةً "

پیامبر اکرم(ص) فرمود: مَنْ ماتَ وَ لَمْ یَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ ماتَ مَیْتَةً جاهِلِیَّةً
کسی که بمیرد و امام زمان خویش را نشناخته باشد، در واقع به مرگ جاهلیّت مرده است.
وسائل الشیعه، ج 16، ص 246

 

منظور سخن پیامبر(ص) شناخت ظاهرى و شناسنامه ای امام نیست
بلکه مقصود، شناخت جایگاه والای الهی و اعتقاد به ولایت و واجب الاطاعة بودن اوست.

 

وگرنه تمام افرادی که در روز عاشورا مقابل امام حسین(ع) صف آرایی کردند و تشنه خونش بودند و به فجیع ترین شکل، ایشان و خاندان پاکش را به شهادت رساندند، حسب و نسب و ظاهر ایشان و اینکه نوه رسول خداست و اینکه پیامبر چه میزان او را دوست داشت و... را به خوبی می دانستند، اما یقینا جایگاه واقعی و مقام امامت امام زمانشان را نمی شناختند.

 


دلایل قرآنی که افراد باید امام زمانشان را اطاعت کنند 

و دستور به پیامبر(ص) میده که اگر امام بعداز خودت را معرفی نکنی رسالتت را به انجام نرسانده ای(اهمیت امامت)

 

آیه تبلیغ:
 
یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ اللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الْکافِرینَ(مائده/67)

 اى رسول، برسان آنچه را که از [جانب‏] پروردگارت به سوى تو فرو فرستاده شده است و اگر [این کار را] نکنى، رسالتش را نرسانده ‏اى. و خداوند تو را از [شرّ] مردم حفظ مى‏ کند. خداوند گروه کافران را هدایت نمى‏ کند

خداوند متعال پیامبر را با تاکید هر چه تمام تر امر فرمود که پیام الهی که بر او نازل شده را به مردم ابلاغ نماید و عدم ابلاغ آن را همسنگِ عدم تبلیغ رسالت دانسته است. طبق روایات معتبر بسیار، پیامبر اکرم (ص) به دنبال نزول این آیه، در جایی به نام غدیر خم، در خطبه ای مشهور، حضرت علی (ع) را با عبارت «هر کس من مولای او هستم علی مولای اوست» به عنوان جانشین خود به مردم معرفی فرمود. (1)

 
 
آیه ولایت:

 إِنَّما وَلِیُّکُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذینَ آمَنُوا الَّذینَ یُقیمُونَ الصَّلاةَ وَ یُؤْتُونَ الزَّکاةَ وَ هُمْ راکِعُونَ(مائده/55)
 سرپرست و ولىّ شما، تنها خداست و پیامبر او و آنها که ایمان آورده ‏اند. همان ها که نماز را برپا مى‏ دارند، و در حال رکوع، زکات مى‏ دهند

 
بسیاری از مفسران و محدثان گفته اند که این آیه در شأن علی (ع) نازل شده است. «سیوطی» از دانشمندان اهل سنت در تفسیر «الدر المنثور» در ذیل این آیه از «ابن عباس» نقل می کند که: «علی (ع) در حال رکوع نماز بود که سائلی تقاضای کمک کرد و آن حضرت انگشترش را به او صدقه داد، پیامبر (ص) از سائل پرسید: چه کسی این انگشتر را به تو صدقه داد؟ سائل به حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت: آن مرد که در حال رکوع است»، در این هنگام این آیه نازل شد. (2) مرحوم علامه امینی (ره) در کتاب الغدیر، نزول این آیه درباره امام علی را با روایاتی از حدود بیست کتاب معتبر از کتاب های اهل سنت، با ذکر دقیق مدارک و منابع آن، نقل کرده است. (3)
 
 
آیه اولی الامر:

 یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا أَطیعُوا اللَّهَ وَ أَطیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ فَإِنْ تَنازَعْتُمْ فی‏ شَیْ‏ءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّهِ وَ الرَّسُولِ إِنْ کُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ الْیَوْمِ الْآخِرِ ذلِکَ خَیْرٌ وَ أَحْسَنُ تَأْویلاً(نساء/59)

 اى کسانى که ایمان آورده‏اید! اطاعت کنید خدا را! و اطاعت کنید پیامبر خدا و اولو الأمر را! و هر گاه در چیزى نزاع داشتید، آن را به خدا و پیامبر بازگردانید (و از آنها داورى بطلبید) اگر به خدا و روز رستاخیز ایمان دارید! این (کار) براى شما بهتر، و عاقبت و پایانش نیکوتر است

 

مفسر مشهور اسلامى ابو حیان اندلسى مغربى (متوفى سال 756) در تفسیر بحر المحیط مى ‏نویسد: این آیه در حق على و ائمه اهل بیت نازل گردیده است. (4)

أُولِی الْأَمْرِ  یعنی 12 امام معصوم(ع)

 

پی نوشت
 -----------------------
 1- پیام قرآن (استاد مکارم شیرازی)، ج ۹ و امامت در قرآن، ص ۱۸۲ به بعد.
 2- الدرالمنثور، ج ۲، ص ۲۹۳
 3- الغدیر، ج ۲، ص ۵۲ و ۵۳
 4- تفسیر نمونه، ج‏3، ص 442

 

  الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم
به حق حضرت فاطمه زهرا (س)

 

 


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی