ساخت نماد اهرام ثلاثه مصر در شهر گچساران ( دوگنبدان ) + عکس
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ
استفاده از نماد اهرام ثلاثه فراعنه ظالم مصر در شهر گچساران ( دوگنبدان )
این متن در مورد نماد گرایی فراماسون ها در زمینه معماری است و منظورم از این سخن این نیست که این ساخت و سازها را مثلا خود فراماسون ها ساخته باشند بلکه فراماسون ها با مد کردن بعضی طرح ها باعث میشوند افراد دیگر آن طرح ها را در ساخته ها به کار گیرند.
از سبک معماری به عنوان یکی از نمادهای هویتی یه ملت، منطقه، شهر و یک کشور یاد می کنند هویتی که در گذر زمان به ثبات رسیده و تجسد یافته است اما این سبک به دلیل تقلید کورکورانه از نمادهای موهوم غیره ایرانی اسلامی به بیراهه می رود.
فراماسون ها طبق اساسنامه خود بایستی طی ۲۰ سال آینده تمامی شهرهای بزرگ دنیا را مملو از نمادهای فراماسونی همچون چشم جهان بین ، هرم ، ابلیسک (مشترک بین فراماسون ها و شیطان پرستان) و ... نموده به طوریکه ذهن و چشم مخاطبان کشورهای مختلف را برای پذیرش عقائد فراماسونری در تمامی شئونات زندگی در آینده عادت دهند. متاسفانه این نماد در قالب معماری به بسیاری از کشورها از جمله ایران نیز نفوذ کرده است .
هنوز هم میتوان در لابهلای خاطرات بسیاری از شهروندان قدیمی شهر گچساران میدان گنبدی شکل زرد رنگ قبة الصخره واقع در بلوار ولی عصر (عج) که به میدان قدس نامگذاری و شهرت یافته بود را پیدا کرد.
در طرح زیباسازی اطراف زیرگذر گچساران در بلوار ولی عصر (عج) سمت شمالی، هرچند بخشهایی از طرح دیوار کشیده شده، زیبا و به سبک قدیم ایران است.
اما در بخشی از این طرح روبروی ساختمان شهرداری دوگنبدان از نماد اهرام ثلاثه مصر استفاده شده است.
همانطور که ضرب المثلی در بین ما ایرانی ها است که " هنر نزد ایرانیان است و بس " و حال اگر این سازه را به اهرام ثلاثه مصر مربوط ندانیم، سوالی مطرح میشود که هدف مهندس طراح از ساختن این اشکال مثلثی در کنار هم چه بوده؟ و یا سوالم را اینطور مطرح کنم این 3 شکل مثلثی در کنار هم چه مفهومی و هنری میتواند داشته باشد؟
چرا از اثار باستانی 10هزار ساله ایران و 1400ساله اسلام عزیزمان به جای این نماد فراعنه ظالم استفاده نکردند؟
لازم به ذکر است که اهرام ثلاثه مصر از نظر مکانی با هم فاصله دارند ولی قدرت رسانه، منظره و زاویه ی دیدی از این مکان را مد و سبک کرده بطوری که این اهرام را کنار هم نشان میدهد.
یک نکته دیگه هم اینکه مثلثی در نمادشناسی فراماسون ها اهمیت دارد که نوک مثلث به نحوی نور بدهد و درخشان باشد.
احتمالا این اهرام مورد بحث ما در دوگنبدان هم به نحوی نوک انها را نورانی خواهند کرد.
شاید مردم به خاطر نداشته باشند زمانی که اولین ساختمان بلند و سر به فلک کشیده ساخته شد و مردم برای دیدنش اشتیاق داشتند؛ آن زمان تفکر معماری غربی آهسته آهسته داشت جا پای خود را به جای معماری اصیل ایرانی اسلامی محکم میکرد.
مردم تا آمدند به خود بیایند خانههای قوطی کبریت آپارتمانی با نماهایی شبیه به هم با همان سبک معماری رومی، ایتالیایی و غربی، باعث شد معماری ایرانی اسلامی را در حد یک خاطره باقی گذاشت.
سبک معماری آنچنان اهمیت دارد که:
مقام معظم رهبری در فرمایشات خود با شهردار تهران، مدیران شهری و اعضای شورای شهر پایتخت به آن تاکید کرده و فرمودند: «حقیقتا معماری و نمای تهران، نمای یک شهر اسلامی نیست و شهرداری و شورای شهر باید این موضوع را جزو جدیترین مسائل خود بدانند. باید هرچه ممکن است محیط زندگی شهر، بهگونهای طراحی و ساخته شود که تحقق سبک زندگی اسلامی راحت تر، امکانپذیر باشد.»
مقام معظم رهبری توجه به معماری ایرانی اسلامی را به عنوان یکی از وظایف مهم و کلیدی مجموعه مدیریت شهری گوشزد میکنند.